Xbody Stúdió 

GYakran Ismételt Kérdések:

 

 

Az X-Body tréning az EMS készülékek legújabb generációját képviseli. Kis erősségű elektromos impulzusokkal feszíti meg az izmokat. A testizomzat 90 %-át bevonja a munkába, anélkül, hogy az ínakat és az ízületeket megterhelné, ezáltal nem csak hatékony, hanem rendkívül biztonságos módszer. Mivel az izomcsoportokat egyszerre dolgoztatja, és a felszíni izmok mellett a mélyizmokat is eléri, egy 20 perces edzés 2 órás megfeszített izommunkával járó testmozgásnak felel meg

 

 

Electro-myo-stimulation = elektromos izomstimuláció
A módszer, lényege, hogy az izom összehúzódást nem súlyok emelésével érjük el, hanem elektromos áram használatával, mely közvetlenül az izmokat dolgoztatja. Az EMS-ben az áramerősséget az amper ezredrésze, (micro-Amper) nagyságú tartományban használjuk. A tréning a stimulált izomzatnál olyan intenzív összehúzódást képes előidézni, amely a klasszikus erőnléti edzéseknél nem érhető el.

 

 

Az impulzus frekvencia (Hz-ben) mutatja meg, hogy hány egyedi impulzus hat az összehúzódás időtartama során az izomzatra. Az edzés alatt 4 másodperces időközönként váltják egymást a stimulációs és a pihenő periódusok.
7-10 Hz: 7-10 izom összehúzódást jelent egy másodperc alatt. Jótékony hatásai a fájdalomcsillapítás, az anyagcsere és vérkeringés fokozása.
80-85 Hz: 80-85 izom összehúzódás egy másodperc alatt. Optimális inger a harántcsíkolt izomzat számára.
100 Hz: 100 izom összehúzódás egy másodperc alatt. Jótékony hatása a fájdalomcsillapítás terén jelentkezik.

 

 

Az EMS-tréning eddigi tudományos kutatómunkával alátámasztott hatásai:
Az EMS hatékonyan küzdi le népbetegségünket, a hátfájást
Az EMS hatékonyan csökkenti a társadalomban gyakran tabuként kezelt vizelettartási, inkontinencia tüneteket
Az EMS számos pozitív szubjektív hatást vált ki és összességében pozitívan hat a hangulatra
Az EMS nagymértékben növeli az erőnlétet és lehetővé teszi az alakformálást
Az EMS tréning a hagyományos erőnléti edzéshez képest alacsonyabb szív- és laktóz-terhelést idéz elő, ezáltal új célcsoportok eléréséhez járulhat hozzá. Egészségügyi-, rehabilitációs- és időskori kezelésekben célzott használatot tesz lehetővé.
Az EMS tehát egy nagyon hatékony, sokoldalúan felhasználható tréning készülék, mely számtalan fontos gyógyító és preventív hatást ér el, ráadásul nagyon kevés időigénnyel. (15-20 perc)

 

 

A tréning előtt az edzeni vágyók nagyobb izomcsoportjaira egy-egy elektródát erősítünk. Ezek segítenek a nagyobb és intenzívebb izom összehúzódás elérésében. Az edzés mindössze 20 percig tart. Ezalatt 4 másodperc hosszúságú elektromos stimuláció éri az izomzatot, melyet 2-4 mp hosszúságú pihenő periódus követ. A stimulációs periódus idején különböző, változatos és személyre szabott gyakorlatokat kell végezni, így növelve az edzés hatékonyságát. Az EMS gépen minden egyes elektródát külön-külön szabályozhatunk. Ezáltal minden egyes izomcsoportra beállítható a megfelelő terhelés, ami lehetővé teszi az izomcsoportok célzott stimulálását. Az edzés kezdetén mindenki beállít egy alap terhelést, melyet a továbbiakban a gyakorlatoknak megfelelően a személyi edző fog változtatni. A terhelés nagysága egyénenként változó. A test vezetőképessége függ a vendég testfelépítésétől, testtömeg-indexétől, valamint az adott napra vonatkozó testi és lelki állapotától.

 

 

Egy Xbody edzés 20 percig tart. Egy héten 2 alkalom az ajánlott, mivel az edzés nagyon intenzív. A tréning hatása a terheléstől és a közben végzett gyakorlatoktól függ. Egyaránt alkalmas izomnövelésre, súly csökkentésre, valamint rehabilitációs célokra is. A súlycsökkentő hatás fontos része a regeneráció. Az edzést követően fokozódik az anyagcsere, ami 2 nap után is átlag feletti értékeket mutat.

A Xbody edzés esetében a sorozatszám nagyobb. A különböző gyakorlatok által különböző izomcsoportokra helyeződik a hangsúly, az alap feszültség mégis megmarad a teljes izomzatra minden impulzusnál. Az EMS technológia beállítástól függően akár másodpercenként 80-szor is képes stimulálni az izmokat. Ez egy 15 perces edzés alkalmával 150-szer intenzívebb izom összehúzódást eredményez.

 

 

Személyi edzések lényege, hogy a vendéget egy felkészült EMS edző irányítja végig az edzésprogram minden percében. Az edzésprogram egyénre szabott, egy adott célnak megfelelően kialakított edzésterv szerint kerül összeállításra. Ilyen cél lehet például a testsúlycsökkentés, a rehabilitáció, az egyes izomcsoportok formálása, vagy akár az állóképesség javítása. Az edzéseket minden vendégünk számára egyénileg dolgozzuk ki, és állítjuk össze. A 2-4 másodperces pihenőidő alatt mindig előre mutatjuk be a soron következő gyakorlatot, és az edzés során mindvégig végre is hajtjuk ezeket, hogy a vendégek könnyebben elsajátíthassák a mozdulatokat.

 

 

Xbody Stúdió minden olyan eszközt biztosít a vendégek számára, melyek magához az edzéshez és az edzés kellemes körülményeinek biztosításához szükségesek. Ide tartoznak a speciális edzőruhák, a törölközők és tisztálkodó szerek.

Az edzés természetesen végezhető saját fitnessruhában is, de ebben az esetben az alábbi követelményekre figyelemmel kell lennünk:

  • 100% (min. 95%) pamut alapanyag
  • testhez simuló fazon
  • a felsőrész ujja könyökig érő
  • a nadrág térdig érő vagy térd felett érő

A tréninghez edzőcipő használata szükséges.

 

 

Az egész testre kiterjedő EMS-tréning nagyon rendkívül küzd a hátfájás ellen, ami már szinte népbetegségnek számít. Az áram láthatóan a mélyebb izomszövetekbe is behatol, melyeket a hagyományos kezelési módszerekkel csak nehezen lehet elérni.
A hátfájás csökkenéséről a tudományos kutatómunkában részt vevő vizsgálati személyek közel 90 százaléka számolt be. A panaszok gyakorisága és intenzitása is jelentősen csökkent az edzés időtartama alatt.
A speciális, az egész testre kiterjedő EMS-tréning egy időtakarékos, nagyon hatékony köredzésprogramot jelent, amelynek célja a hosszantartó pozitív egészségügyi hatás. Ennek során terápiás és preventív célokat is elér.

 

 

A cellulit, azaz narancsbőr kialakulásában főként az elégtelen vér- és nyirokkeringés játszik szerepet, amit fokozhat a kevés mozgás, vagy a túlsúly is. Emiatt romlik a sejtek oxigén- és tápanyagellátása, a salakanyagok pedig nem ürülnek ki szervezetünkből, hanem lerakódnak a sejtek között. A szövetek ödémássá válnak, a zsírsejtek pedig növekedésnek indulnak. A lerakódott zsír ennek köszönhetően kidudorodik, és a kötőszövetnek nyomódik, kiadva ezáltal a narancsbőrre jellemző hepehupákat.
Ha nem sportolunk, semmi esélyünk a narancsbőrrel szemben. A mozgásszegény életmód mellett az egészségtelen élelmiszerek fogyasztása, a fogamzásgátló és más gyógyszerek szedése, a dohányzás, és az alkoholfogyasztás is kedvez a cellulit képződésének. Xbody speciális cellulit programja kifejezetten az intenzív anyagcsere-serkentésre lett kifejlesztve, mely gondoskodik a lerakódások elszállításáról és szervezetünk méregtelenítéséről.

Az elektromos stimulációs edzésnek többféle hatása is van a cellulit ellen. Többek között a kötőszövet hatékony megfeszülése, a vérkeringés serkentése és a fölösleges zsírsejtek elszállítása figyelhető meg, az Xbody tréning cellulit programjának hatására. A stimulációnak köszönhetően a bőr kinézete gyorsan javulni kezd.


 

MIÉRT HATÉKONY MÓDSZER  A TESTSÚLY CSÖKKENTÉS TERÉN?
A súly- és zsírcsökkentést napjainkban gyakran helytelen és egyoldalú diétával közelítik meg. Így gyakran a testsúly rövid ideig tartó csökkenésére sor kerülhet, de csak az izomszövetek nagymértékű leépülésének rovására. A rossz táplálkozásból, mozgáshiányból, vagy akár túlzásba vitt állóképességi edzésekből álló életforma vezet csak igazán a test anyagcsere folyamatainak rossz irányú elmozdulásához.
Az Xbody tréningek során a testsúly és a testzsír hatékony és tartós csökkentése az edzésekkel felépített zsírmentes izomtömeggel valósulhat meg. A magas anyagcsere-aktivitás az EMS-tréning közben és még órákkal utána is fennmarad, az alapanyagcsere az izomtömeg növekedése miatt tartósan megnő. Az ezzel párhuzamosan zajló egészséges táplálkozással a testsúly ésszerűen és tartósan csökkenthető.

 

 

Edzés előtt legjobb tréninghatás eléréséhez az 2-3 órával szénhidrátban dús ételt kell fogyasztani, hogy a szervezet felkészülhessen az intenzív edzésre. Az edzés előtt 30-45 perccel igyunk legalább fél liter folyadékot. A legalkalmasabb a langyos víz. A koffein- és alkoholtartalmú italokat jobb elkerülni, mivel a folyadék kiválasztást serkentik. A gyümölcslevek szintén kerülendők, mivel ezeket a gyomor csak korlátozottan képes feldolgozni. Közvetlenül tréning előtt, az edzésre megérkezve, egy ásványi anyagokat tartalmazó ital vagy szénhidrátban dús energiaital fogyasztása ajánlott.

 

Az edzés során arra kell figyelni, hogy a személyi edző által bemutatott gyakorlatokat a lehető legpontosabban végezzük el, mert így elkerülhető a rossz mozdulatok által kiváltható ízületterhelés vagy sérülés. Az impulzusok erősségére mindenki eltérően reagál, ezért fontos, hogy felismerjük és pontosan jelöljük ki azt az áramerősséget, amelynél izmainkat a legnagyobb hatásfokkal tudjuk megdolgoztatni.

Xbody tréning teljes testre kiterjedő tréning, mivel a készülék minden izomcsoportot egyidejűleg stimulál. Az edzés során a comb, a fenék, a hát, a has, a mell és a kar izmai egyszerre dolgoznak.

 

Az Xbody edzésprogram bármely korosztály számára ajánlott, természetesen az egyéni sajátosságok és körülmények figyelembe vételével.

 

Nem alkalmazható:

  • Lázas megbetegedéseknél, akut bakteriális vagy vírusos betegségek esetében
  • Daganatos megbetegedéseknél
  • Tuberkulózis esetén
  • Vérzés esetében, súlyos vérzési zavaroknál (vérzékenység)
  • Súlyos neurológiai betegségeknél
  • Allergiás bőrmegbetegedéseknél
  • Szívritmusszabályzó használata esetében
  • Trombózis, vagy trombózisra való hajlam esetén
  • Epilepszia
  • Terhesség
  • Szklerózis multiplex esetén